maandag 18 juli 2011

Google+ Hebbon?

Vandaag een korte discussie gevoerd over Google+. "Wat is het nou eigenlijk en hoe gebruik je het?" werd mij gevraagd. Nou, eerlijk gezegd: niet.
Ik heb gewoon te weinig tijd gehad om me er goed in te verdiepen tot nu toe. Ik heb een filmpje bekeken, me aangemeld en een paar kringen gevuld met namen. Meer niet eigenlijk. Maar na een paar dagen valt het me op dat iedereen mij zit "toe te voegen" aan Google+ en dat ik dat zie in mijn mailbox die niet langer aanvoelt als "van mij alleen". In de bovenste balk word ik ineens persoonlijk aangesproken met "meldingen". Als ik erop klik zie ik dat allerlei personen mij hebben toegevoegd en berichten met mij hebben gedeeld. He? Mag dat zomaar? Ik hoef geen toestemming meer te geven? Of te vragen?
In de bovenste balk aan de linkerkant zie ik mijn naam met een plusje ervoor staan, wat is dat voor flauwigheid? Een alternatief voor de i van Apple? Pffft.
"Waarom doe je er dan aan mee? Je kunt er toch ook eerst over lezen en dan besluiten of je erin meegaat?" Ja, maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar. Ik ben niet iemand die eerst de gebruiksaanwijzing leest of op aanwijzingen van een ander beslissingen neemt. Ik ben nieuwsgierig, wil het zelf zien, ervaren,,, en vooral zelf weten of ik het iets vind.
Voorlopige conclusie is dat ik het nog niet heb opgenomen in mijn systeem. Net zoals dat bij Twitter ook een behoorlijke tijd duurde zou dat hier ook weleens het geval kunnen zijn.
Dus,,, kunnen we zonder Google+? Voorlopig wel!

Geen opmerkingen: