Ik kreeg vandaag een reminder om de aanmelding in te vullen, jullie ook? Nu had ik dat al gedaan, maar toen ik dat deed kreeg ik enkele vragen voorgeschoteld waar ik niet op was voorbereid. Het aanmelden voor de Week van de Mediawijsheid bestaat namelijk uit 3 stappen waarbij je iets meer moet doen dan alleen je naam en email invullen.
STAP 1
Dit houdt het in als je Ja zegt:
JA, onze bibliotheek neemt deel aan de Week van de Mediawijsheid. Dit betekent dat onze bibliotheek
1. Een basispakket met mediawijsheid activiteiten biedt voor het publiek, waarmee invulling wordt gegeven aan de functie Huis van de Mediawijsheid. Tijdens de Week van de Mediawijsheid is er sprake van intensivering van het programma.
2. In de Week van de Mediawijsheid specifiek aandacht besteedt aan het beantwoorden van eenvoudige, praktische vragen van rond mediawijsheid en nieuwe media. Hiertoe richt de bibliotheek een helpdesk in die wordt bemand door opgeleide ‘junior mediatrainers’. Dit zijn jongeren die als maatschappelijke stagiair het publiek met deze vragen assisteren en verder helpen. De bibliotheek werft en traint deze jongeren zelf en wordt hierbij ondersteund door de training van Mediawijzer.net
3. In de aanloop naar en tijdens de Week van de Mediawijsheid de landelijke campagne ondersteunt met een lokale campagne, met eigen publicitaire en promotionele activiteiten
4. ondersteunend promotiemateriaal ontvangt voor de Week van de Mediawijsheid
5. Via de website www.mediawijzer.net, de nieuwsbrief van Mediawijzer.net en/of via berichten voor de netwerkpartners op de hoogte wordt gesteld van de voortgang in de voorbereidingen voor de Week van de Mediawijsheid en andere relevante informatie in dit kader
STAP 2
Hier worden je gegevens gevraagd en wordt gevraagd met hoeveel vestigingen je deelneemt.
STAP 3
Je krijgt de volgende vragen:
Welke bestaande of toekomstige diensten en activiteiten verleent uw bibliotheek als Huis van de Mediawijsheid?
Welke behoefte heeft volgens u het bibliotheek publiek op het gebied van mediawijsheid activiteiten?
Welke promotie-activiteiten voor Week van de Mediawijsheid zijn voor uw bibliotheek het meest welkom en effectief?
Wie neemt namens uw bibliotheek deel aan het trainingstraject voor Junior Mediatrainers?
Suggesties?
Het zijn open vakjes die je ook open kunt laten, maar het is natuurlijk beter om hier wel iets in te vullen.
Zo. Nu je hierover hebt nagedacht moet je je meteen aanmelden want:
"De Week van de Mediawijsheid kan alleen een enorm succes worden als zoveel mogelijk bibliotheken zich aansluiten! Op de website van mediawijzer.net kunt u alle belangrijke informatie nalezen. Aanmelden kan tot 3 mei via het formulier. "
Ik heb mediawijzer.net gevraagd wat er met de antwoorden gaat gebeuren. Het zou natuurlijk mooi zijn als we dat een beetje af kunnen stemmen met elkaar. Daarnaast zit ik samen met wat andere collega's uit het land in een soort klankbordgroepje dat over de schouder mee mag kijken en feedback geeft. Behalve bij de organisatie zelf kun je dus ook bij mij je mening achterlaten als je wilt. Dat helpt mij dan weer met het feedback geven.
De voorbereidingen rondom de Week van de Mediawijsheid in Zwolle zijn net gestart. Er is een projectleider (onze eigen Edwina) en we zijn gestart met een onderzoek. De hoofdvraag is:
Welke diensten en producten biedt de bibliotheek en in hoeverre moet je mediawijs zijn om deze te kunnen gebruiken?
Ik vertel daar binnenkort meer over.
De Week van de Mediawijsheid is van 24 november t/m 1 december 2010.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten