donderdag 13 augustus 2009

Guerrilla wedstrijd, win een Poken!

Het is niet dat ik niet wil want ik kom nu dagelijks dingen tegen om over te bloggen. MAAAARRRRR ik heb vakantie en dan schijn je even niet aan je werk te moeten denken. Moeilijk moeilijk. Ik doe dan maar even een oproep: wil iemand even een guerrilla actie bedenken op deze campagnes: veiliginternetten.nl van de overheid en die van de generatie KPN? Want komop, hier kan de bibliotheek toch feilloos op inspelen met al onze faciliteiten.

En wij maar zoeken wat het loket mediawijsheid in moet houden. Deze KPN campagne laat het prachtig in beeld zien. Een simpel "Meer weten? Vraag het in de bieb" is al een trigger lijkt me. Maar dan heb je nog geen Guerrilla effect te pakken. Dus: wie komt met het briljantste idee?

Op de site van veiliginternetten lees je alles over de gevaren maar niet wat je moet doen als het toch fout gaat. Ligt hier een schone taak of niet? Wie kan hier een goeie actie op bedenken?

Ik loof een Poken uit voor het beste idee, dus: kom maar op!!

PS: ja, ik ben dol op Guerrilla marketing, zie hier een voorbeeld van wat ik bedoel.

Graag voor 26 augustus reageren, dan ben ik weer terug ;))


5 opmerkingen:

Peter J Kuipers zei

Eerlijk gezegd vind ik de campagne van KPN 3 X niks. Zijn dat de toepassingen van mobiel bellen en internet die de kwaliteit van mijn leven en dat van anderen kunnen verbeteren? Wij weten beter. Dat aantonen in een Guerrilla actie is een uitdaging.

NicoleGiling zei

Yes! Dat hoor ik dus graag. De campagne vraagt er gewoon om! Maar dat moet dan wel snel. Ik hoop dat er leuke suggesties komen ;))

Peter J Kuipers zei

Suggestie: Meeliften met de campagne onder het motto "Dat kan beter"
Ik denk aan Twitter en kleine locale sociale dienstverlening.
Aansluitend op de thema's van de campagne. Tweets
-Help! de speelplaats op ... staat blank.
-mr. X in Y is vandaag jarig, maar krijgt geen bezoek.
Maak een twitteraccount en overval je publiek hiermee.

Unknown zei

Goh, daar moet ik eens over denken maar nu het Ministerie met die hyvescampagne kwam valt het al snel in het niet.

Misschien is er nog inspiratie te vinden in http://www.zbdigitaal.nl/2009/03/guerilla-marketing-een-overzicht.html of kunnen we een 'veilig internetten in de bibliotheek'-variant bedenken op die campagne rondom de PSP http://www.zbdigitaal.nl/2007/07/sony-psp-en-de-goddelijke-komedie-het.html

Als er nog wat moois in me opkomt zal ik er op terugkomen.

Hoewel ik liever geen poken verdien :-)

NicoleGiling zei

@Peter Bedankt! De eerste suggestie is daarmee binnen!

@Edwin die campagne's zijn inspirerend genoeg, nu nog iets dat toepasbaar is bedenken..

Ipv een Poken kan ik ook een gratis rondleiding Zwolle Zuid doen, is dat beter? Moet je wel met het beste idee komen uiteraard ;))