woensdag 11 januari 2012

#goedidee #23goedeideeën #GI1

“Denk nooit dat je de eerste bent met een goed idee” is mij ooit eens verteld. En verdomd, dat klopt ook nog. Toen ik vorig jaar een mail stuurde aan de CPNB met het goede idee om een Superheldenplaatjesactie te organiseren voor de Kinderboekenweek, bleek dat zij dat zelf ook al hadden bedacht.

Toen ik vorige week het artikel in Trouw las over scholen en nieuwe media waarbij aan het eind 23onderwijsdingen werd genoemd riep ik inderdaad meteen dat dat mijn goede idee was, indertijd. Gelukkig is het er ook echt van gekomen want je hebt natuurlijk niet altijd de benodigde invloed om je goede ideeën ook uit te laten komen. Zo fluister ik andere mensen ook weleens een goed idee in, en hoop ik dat diegene daar iets mee gaat doen. En verdomd, ook dat kan heel aardig uitpakken!

Wat ook kan gebeuren is dat enthousiaste mensen met een goed idee mij weer op een ander goed idee brengen, dat zijn vaak de kansen die je niet laat liggen en als dat dan wat wordt levert het heel veel positieve energie en leuke reacties op.

Maar wat is een goed idee als er verder niks mee gedaan wordt? Hoeveel goede ideeën verdwijnen er eigenlijk in een prullenbak ? Of al eerder, in een geheim laatje in een kastje in een verborgen achterkamertje van je hoofd omdat zo’n brainwave nou eenmaal niet de hele dag blijft hangen en je met de dagelijkse dingen vaak al druk genoeg bent?

Wat doe jij met je goede ideeën? Ikzelf probeer ze in elk geval ergens op te schrijven, al is het maar één trefwoord. Zo vond ik van de week een klein boekje terug waarin ik ooit begonnen ben met goede ideeën op te schrijven. Dit stond erin:

-Maak een matrix samenwerkingspartners
-Zoekfunctie als project oppakken
-Schoolbieb.nl als concept registreren en verkopen aan het buitenland
-Op beurzen klassikaal instructie geven
-Duurzaam ondernemen
-Chatkantoor.nl

Ik weet zeker dat het op dat moment goede ideeën waren. Jammer dat er niks mee gedaan is toch? Het leek mij daarom een goed idee om een nieuwe verzameling te beginnen: #23goedeideeen. Ik ga ze voortaan hier opschrijven, eens kijken wat dat oplevert.

Geen opmerkingen: