zaterdag 3 januari 2009

Dat er een God bestaat

Hoe beter kun je verleid worden een boek te lezen? Mij gebeurde het volgende in de trein: na een drukke dag stap ik in en zoek een rustige plek om nog even een paar dingen af te kunnen maken. Ineens zie ik een oud collega zitten met een dik boek op schoot. Hij ziet mij en ik zie de twijfel op het gezicht en de blik van het boek naar mij en weer terug naar het boek gaan. De ogen zeggen: "Spijtig dat ik jou nou net tegen kom terwijl ik net dit mooie, spannende boek zit te lezen. Goodbye." De handen slaan het boek dicht, leggen het opzij en Gert-Jan zegt: "Goh, wat leuk dat ik jou net tegenkom!" En we hebben alsof het was voorbestemd een goed en leuk gesprek.

Maar dat boek, dat intrigeert en ik sla de titel op in mijn hoofd. De Godsformule.

Geen enkele bibliotheek die het al heeft dus koop ik het want ik heb het voorval inmiddels thuis laten vallen en mijn man wil het ook wel lezen. Dat wordt dus wachten, maar niet lang want spannend als het is, een beetje doorlezen en je hebt het uit, die 552 pagina's. Het leest ondanks de ingewikkelde materie ook niet echt moeilijk, dat scheelt. Zoals Gert-Jan al zei, het is een betere Da Vinci code.

Maar dan wel een veel betere. Ik heb het net gisteren uitgelezen en verbaas me nog over de briljante ontknoping. Die wetenschap toch, wat voor een grote dingen zijn er gaande terwijl wij ons met z'n allen druk lopen te maken. Waarom? Waarvoor? Ik kan maanden vooruit met dit boek, ineens heb ik alle antwoorden op elke vraag. Goddelijk!

1 opmerking:

Unknown zei

klinkt interessant! Bedankt voor de tip.