vrijdag 16 januari 2009

Poken gaat best snel

Wanneer ik Poken voor het eerst opmerkte? In elk geval dankzij Twitter las ik er meer over bij gadgetsenonderwijs.nl en toen...

Vrijdag 3 januari: meld ik mij aan bij de officiele website. Het antwoord:

Hello, Nicole Giling!

Thank you for signing up to be a Poken VIP. We will contact you shortly when we launch in your area. Get stoked! You're gonna be a part of the revolution.

...go poken!

Maandag 5 januari: in het lunchoverleg breng ik de nieuwste hype ter sprake: Poken!
Ook in bibliotheekland wordt het opgepikt en de eerste Pokens worden besteld zie ik via Twitter.
Vrijdag 9 januari: schrijf ik een blog over Poken, ook plaats ik de twitter tracker en stel deze in op Poken. Wow! Iedereen heeft het erover! ik lees over meetups en er zijn zelfs al mensen die zich storen aan al het gedoe over Poken.
Annemarie blogt erover..
's Middags stuur ik de vraag "Wat is Poken" aan het nieuwe www.antwoord.bibliotheek.nl zodat het in een kennisdatabank komt zodat het antwoord via Google bij de bibliotheken gevonden wordt,, Later stuur ik een nieuwe vraag "Hoe werkt een Poken" omdat ik graag de techniek erachter beantwoord wilde zien (zoals ze bij Howstuffworks altijd doen)
Reacties op mijn blog overtuigen mij nog meer van mijn gelijk en dat laat ik ook weten ;))
Zaterdag 10 januari: in de trein noteer ik nog wat ideeën over Poken, een plan ontstaat, of eigenlijk, twee plannen.
's avonds stuur ik een privemail aan Jilles met het verzoek om mee te denken over bibliotheektoepassing van Poken.
Moqub blogt erover..
Maandag 12 januari: In het lunchoverleg breng ik Poken weer ter sprake, we discussiëren over de overlevingskansen van de gadget.
Dinsdag 13 januari: 's ochtends in de trein maak ik een projectplan, niet groter dan 2 A4tjes, 's avonds nog wat sleutelen en ik stuur het naar het MT.
Woensdag 14 januari: in het voortgangsgesprek met de directeur bespreken we het plan en krijg ik een GO!
Woensdagavond is Poken bij het NOS journaal op 3. Ik zie Jilles, Trendmatcher,, vol in beeld. Ik stuur een mail aan Jilles om 00.03 uur. Tot mijn verbazing belt hij mij direct op, naar eigen zeggen, al stuiterend van alle plotselinge persaandacht. We spreken af om donderdag terug te bellen want eeeh het was best laat...
Donderdag 15 januari: in de pauze van het symposium waar ik ben, bel ik Jilles die de dag maar vrij heeft genomen want de pers... ik bestel de Pokens, vraag of hij ze snel kan leveren en spreek af om de ideeën die ik verder heb te mailen.
's Avonds mail ik de afspraken aan hem door, of eigenlijk aan zijn vrouw Sylvia die ook wordt meegezogen in dit avontuur.
Vrijdag 16 januari: mail ik mijn collega's met een briefing over de Poken en wat Bibliotheek Zwolle ermee gaat doen. Ik stuur een persbericht aan het secretariaat om in de Flits, het interne nieuwsblad te plaatsen.
Vrijdagmiddag belt Sylvia met het goede bericht dat Jilles met Sylvia bij mij thuis de Poken komen afleveren op zondag aanstaande (!) omdat TNT de snelle levering niet kon garanderen,,, dat is anderhalf uur rijden (!) Wat een service!!
Ik stuur nog een persbericht aan mijn directeur want de PRman is helaas ziek, dat kan dan maandag de deur uit...

...En Sylvia meldde mij dat er veel bibliotheken reageren! Wat een goed nieuws! Ze gaf nog de tip mee om met elkaar contact op te nemen voordat iedereen apart gaat bestellen. Vandaar dat ik besloten heb om te bloggen over het plan van Bibliotheek Zwolle,,, na het weekend ;))

4 opmerkingen:

Jouke zei

Je maakt me ontzettend nieuwsgierig!
Wij hebben (bieb Enschede) donderdag onze eerste 4 pokens binnengehad (ook via Sylvia en Jilles, die hebben echt goede service trouwens).

Gerard Bierens zei

Een bibliotheekproject met poken, daar kan ik me nog niets bij voorstellen, maar wordt er ook wel erg nieuwsgierig van.

digicmb zei

http://digicmb.blogspot.com/2009/01/public-poken-place-at-central-medical.html

NicoleGiling zei

@ Jouke Ik heb ze nu ontvangen, op zondag dus. Goed ook om Jilles te ontmoeten, hij pakt het goed aan!

@Gerard datzelfde wordt ook wel gezegd van Hyves enz, wacht maar even af dan ;))

@Guus Tuurlijk denk ik nooit dat ik de enige ben die iets bedenkt, daarom goed om uit te wisselen! Benieuwd hoe het daar gaat!