vrijdag 9 januari 2009

Jeopardy! Poken is..

Het is geen sleutelhanger, het is een sleutel! The key to your community, en waarom niet in meervoud? Een hele bos van deze dingen vertegenwoordigt mijn complete sociale netwerk + wat ik daar uitvoer, mijn PLO, zo je wilt. Mijn eigen bibliotheek is er een van. Hierop staat wat ik luister, wat ik lees, wat ik kijk en met wie ik daarover communiceer. Wat ik schrijf en wat ik daarmee kan: "Meester, laten we shaken, dan kun je mijn werkstuk zien op de ELO". Als ik op school ben ontmoet ik mijn vrienden IRL met wie ik shake om op te scheppen over het aantal punten dat ik verdien op de biebsleutel omdat ik daar de Maatschappelijke stage doe. Het boetesysteem is eindelijk afgeschaft: door middel van punten is het nu een beloonsysteem geworden. Die van de bibliotheek is duidelijk herkenbaar aan het Biebwijzlogo en wie wil die er nu niet bij hebben? Je krijgt er een via jouw school, want die heeft samenwerkingsovereenkomst met de bibliotheek. Als ik een cursus doe krijg ik punten en upgrade ik mijn eigen mediawijsheid. Het leesprogrammastempeltje is afgeschaft: je verdient nu punten waarmee je een boek kan kopen. Als je wilt weten hoe wijs ik ben volg je mij bij Al@din en geef jij mij punten voor elk goed antwoord. Als ik medewerker BSB word krijg ik extra punten en ik shake met mijn collega's zodat we een rooster bij kunnen houden. Bij een lees/luisterclub verdien ik punten als ik een boek uit heb en als ik erover publiceer op Hyves nog meer.

Het is de Bonuskaart van de Bibliotheek. Inclusief volgsysteem maar dat heb je zelf wel in de hand: alleen vrienden mogen.. vul maar in. De Landelijke bibliotheekkaart, het is een POKEN

6 opmerkingen:

Mark Deckers zei

Dat zou inderdaad de eerste landelijk triggerapplicatie kunnen zijn. Overigens ben ik geen voorstander van fysieke pokens.

NicoleGiling zei

eehm jij verzamelt toch ook beertjes en giraffen? met dit uiltje maak je de meerwaarde zichtbaar, zoiets?

of heb je liever een MSN buddy http://livesino.net/archives/795.live

essen2punt0 zei

Ik ben wel een voorstander van fysieke pokens: zolang ze er maar leuk en spannend genoeg zijn om aan mijn sleutelbos te hangen en ze veel potentie bieden. :)

enne... heb jij je poken al?

NicoleGiling zei

@essen2punt0 het liefst zou ik er 5000 bestellen maar hee, niet voor dat bedrag he

ik ben wel VIP maar nog geen bezitter, volgens de berichten gaan er grotere orders naar grotere landen. ik wacht nog even af.

NicoleGiling zei

BTW whatever happened to iSpots? http://w3s.nl/iSpots.aspx?mId=9819&rId=85

hadden wij toen een Poken gehad...

essen2punt0 zei

Ik heb er nu eentje besteld. Maar inderdaad, grootverbruik is nu nog te duur.