maandag 28 juli 2008

Beam me up, Scotty!

Weer terug van vakantie meld ik graag even dat ik sinds afgelopen vrijdag een iPhone bezit. Zoals je hiernaast kunt zien is mijn iPhone nu 3 dagen oud (en de teller loopt uiteraard door). Natuurlijk was ik op deze eerste dag mijn mailbox aan het doorspitten. Hierbij kwam ik in een mailtje van een van mijn collega’s een "Update over mediasoorten" tegen met de volgende tekst:


iPhone sinds 11 juli in Nederland
Met dit toestel kun je bellen, internetten, muziek en films afspelen. Ook zit er GPS op. Het product wordt uit marketingoogpunt schaars aangeboden. Internet is nogal traag, en het typen lastig. Je moet per se een T-Mobile abonnement erbij nemen, maar handige types hebben die beveiliging al gekraakt.


Met dit toestel kun je zoveel meer dan dat. En geloof me, aan het typen ben je in een minuut gewend, allerminst lastig en internet is niet traag maar je moet wel via een T-mobile verbinding werken en die moet dus wel binnen bereik zijn. De deal met T-mobile is overigens niet slecht vind ik, je hebt onbeperkt internet!

Vandaag had ik twee keer profijt van mijn nieuwe iPhone: ik kon snel mijn vakantiefoto’s tevoorschijn toveren en op het station aangekomen kon ik ‘gewoon’ via de ns-site de vertraging volgen en kiezen voor de snelste thuisreis in plaats van wachten op de gebrekkige communicatie ter plekke. En natuurlijk even bellen naar huis, maar dat kan met elk toestel. Helaas kan ik me nog niet laten opstralen...

1 opmerking:

Unknown zei

Gadgets kunnen zoooo leuk zijn :-)