vrijdag 31 oktober 2008

Deadline 00.00 uur

Sociale netwerken
18. Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing
Ah, een makkie. Dat had ik een tijd geleden al gedaan. Ook alweer een tijd niet bijgehouden zie ik. Helaas, nu geen tijd,,, ik moet door…vooruit, wel ff die widget erbij.
19. Online communities en wat er in te doen is
Ok, ik ben op de meeste wel geregistreerd. Dat scheelt ook weer in tijd. Overigens bijna overal met dezelfde gebruikersnaam en ww. Misschien niet verstandig, maar wel handig. Bij Librarything gebruikte ik blijkbaar nog een ander ww, dat koste me daarnet aardig wat extra denktijd.
20. Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk
Nou sorry hoor, maar last FM, die skip ik even en ga direct door naar de bonusopdracht: iTunes. Daar vind ik alle muziek die ik hebben wil en tegenwoordig zet ik de Genius knop aan. Geniaal: je krijgt op basis van je gekozen nummer bijbehorende muziek. Kom maar eens langs voor een demo, Het klopt helemaal!
Bibliotheken en Web 2.0
21. Aquabrowser My Discoveries en andere sociale bibliotheekcatalogi
Wat ik dan wel weer interessant vind zijn de discussies over het eigenaarschap van de catalogus van de bibliotheken. Check Wowter, die een en ander op een rijtje zette voor ons.

Two more to go, tictactictac

Geen opmerkingen: