woensdag 22 oktober 2008

Onemorething.nl

Thing 13. Online kantoortoepassingen
Google docs is errug handig als je het knippen en plakken beu bent. wat ik alleen wel storend begin te vinden is dat je zelf niet meer na hoeft te denken. Google probeert je voor te zijn met allerlei handige tips en trucs. En als ik dan in Gmail reclame over Zwolle tegenkom -waarschijnlijk gebaseerd op inhoud van documenten- ga ik weer nadenken of ik mijn documenten wel online wil hebben staan.
Thing 14. Instant Messaging: blabla of uhhuh?
Ik ben nog van het ICQen en vond het altijd het leukst om met vreemden te praten in een openbare chatbox. Voor mijn gevoel was dat toen allemaal veel onschuldiger dan tegenwoordig. Desalniettemin vind ik het ok als mijn dochter van 16 zich ook op de openbare chatsites vertoont. Ze is tenslotte oud en wijs genoeg.
Podcasts en video
Thing 15. Podcasts: radio waar en wanneer je jij wilt
Ik ben blijven hangen bij Onemorething. tsja, je bent Applefan of je bent t niet, ik ben de trouwe luisteraar. Ik heb alle afleveringen zelfs opnieuw binnengehaald toen ik een nieuwe MacBook kreeg. Wel toepasselijk, ook als titel maar deze "Thing" slaat echt niet op een van de "dingen". Verder luister ik eigenlijk bijna nooit naar de radio behalve op zondagochtend naar Jacques Klöters met de Sandwich. Hij begint elk uur met een mooi gedicht. Ook die is als Podcast te beluisteren maar dat deed ik alleen toen ik een gedicht wilde gebruiken in een presentatie. Heb ik trouwens niet netjes gevraagd aan Jacques...
Thing 16. Ontdek wat YouTube video te bieden heeft
Elke avond zoek ik wel iets op Youtube, zo kwam vanavond een nummer -of eigenlijk een riff- voorbij: "smoke on the water" die mag wel in mijn blogje staan, komt ie,,,



more things later

1 opmerking:

ivo zei

vervreemdend: een filpje uit 1973 (ruim voor de uitvinding van de pc, laat staan you tube) in zo'n goede kwaliteit te zien en te horen! Ik heb echt gezocht naar informatie over de leeftijd: Is dit echt Ian anderson, het publiek ziet er wel gedateerd uit, soms de achtergrond ook etc.!
Erg leuk dit te zien. Ik heb ze nog op vinyl....