zondag 12 oktober 2008

Wiki This

Social bookmarking
10. Social bookmarking en Del.icio.us
Voor sommige dingen moet je echt iemand naast je hebben zitten die het even voordoet. Welke idioot heeft bedacht dat ik wel een halve avond aan een paar trefwoordjes wil besteden?
En bedankt weer.
Wiki’s
11. Ontdek wiki’s en hoe bibliotheken ze kunnen toepassen
WikiMe op mijn iPhone nog niet geïnstalleerd, ik twijfel: gaat dit nu mijn nieuwe informatiebron worden?
Quote: met WikiMe kunt u op een leuke en interessante manier Wikipedia artikelen vinden over de locatie waar u zich bevindt of een postcode naar keuze.
Hoogtepunten van WikiMe:
-zoeken naar artikelen voor uw locatie
-zoeken naar artikelen op postcode
-zelf te bepalen radius en max aantal zoekresultaten
-foto's uit de omgeving van wikipedia artikel
-bookmarks maken van interessante artikelen
-kaart weergave van artikelen of bookmarks
-meertalige artikelen
-verzenden van artikelen via email naar kennissen
,,,,,,,wacht, ff installeren...

1 opmerking:

Obdigi zei

Hoi weerwatgeleerd,

Dat het ene ding je meer aanspreekt of dat je er meer moeite voor moet doen dan bij het andere geldt voor bijna alle deelnemers. Ik vind je uitspraak en tag bij Ding 10 ver gaan. Als je je afvraagt waarom een ding erbij zit, kan het helpen om in de blogs van mede-bloggers te lezen, wat zij ervan vinden. Bv. deze