vrijdag 13 juni 2008

How to get things done

"Managing is Getting things done", hoorde ik een bibliotheekdirecteur eens zeggen. Klonk mij erg als "delegeren die hap" in de oren tot ik een jaartje later het boek van David Allen ontdek: "Getting things done" in geheel herziene versie. Blijkt over het organiseren van je eigen werk te gaan. Geen duizenden emails meer in je inbox, een opgeruimd bureau en een archief met slechts één alfabet. Aangezien ik net aan het ruimen was vanwege mijn nieuwe baan in Zwolle, precies het juiste moment om met een waar systeem opnieuw te beginnen.

Vraag je je weleens af waarom je alsmaar niet door je werk heen komt? Heb jij ook nooit tijd om ergens eens goed over na te denken? Check de short versie

Het mooie van dit systeem is dat het uitgaat van je eigen gezond verstand. Voor een avondje uit eten ren je ook niet het eerste beste restaurant binnen, nee, je plant dat zorgvuldig: met wie, waar, wanneer? en de hamvraag: wat is de eerstvolgende actie? Het is allemaal heel simpel, zou een bekende van mij zeggen. En dat is het. Het werkt. Nu al twee weken.

Geen opmerkingen: