zaterdag 21 juni 2008

Podstrijk

Terwijl ik strijk mag ik graag naar een podcast luisteren. Maar vandaag ontdekte ik in mijn stapeltje nog te lezen boeken dat er een bij zat met audio cd. Computer aan, cd erin, strijkbout aan en luisteren maar. Feitelijk stond daar de essentie van het boek op. Nu bestaat het boek al uit 2 delen, van voor-naar-achter en van achter-naar-voor te lezen, daarnaast een schetsboek, dat een soort samenvatting is en dus de audio cd. Na het luisteren heb ik toch veel zin gekregen om het boek alsnog te gaan lezen. Daarnaast (hij staat nu toch aan) meteen maar even de website gecheckt. Van het een komt het ander en al wilfend stuit ik op de Podwalk, waarbij je met een aantal personen tijdens een wandeling allemaal hetzelfde boek luistert en afsluit met een gesprek/discussie over het gehoorde. Heb ik zoiets niet ook al eens bij Rita gezien? Het brengt mij in elk geval op ideeën voor de bibliotheek. Sowieso, een boek zodanig in de markt zetten dat je al lezend, luisterend, kijkend (op de website staat een filmpje) van de materie kennis kan nemen inspireert mij zeer. Maar Podwalking, daar ga ik nog eens goed over nadenken. Wie doet mee?

Geen opmerkingen: