vrijdag 20 juni 2008

Reflectie

Moet je bloggen over 23dingen die je doet, of mag je bloggen terwijl je 23dingen doet? Het gaat erom dat je iets leert, lijkt me. En hoe leer je, dat is voor veel mensen verschillend. Voor mij geldt dat het verplichten van wat-dan-ook remmend werkt op mijn enthousiasme. Zo heb ik nog geen enkele keer beschreven hoe ik de cursus ervaar of wat mijn visie ergens op is. Dat wil nog niet zeggen dat ik daar niet over nadenk en al helemaal niet dat ik geen visie heb. Volgens Kolb ben ik een denker en volgens mijzelf heb ik vooral ideeën. Die ideeën ontstaan meestal naar aanleiding van de klussen die ik doe, praten met mensen om mij heen en het lezen van (jawel) boeken en artikelen. Op internet lees ik niet zoveel, dat is meer scannen. Ik merk dat de inleidingen van de dingen voor mij dan ook veel te lang zijn, ik pik er slechts de links en wachtwoorden uit en begin gewoon. Het resultaat zie je op mijn pagina maar dus zonder verder commentaar. Overigens is dat ook de reden dat ik mijn blogs zo kort mogelijk houd, scannable én readable.

PS: ideetje over #9 en #22, kun je een geografische mashup maken van de visies van alle cursisten, bv. de meest gebruikte woorden uit de visies indexeren en daar een algemene deler uithalen, kijken hoe dat past in de toekomstvisie op het bibliotheekwerk en aanbieden aan de ledenvergadering oid.

Geen opmerkingen: