dinsdag 21 juli 2009

23 dingen van weleer: #9 de raket

Dat was toch niet te bevatten, zo'n toeter die de lucht in vloog, een rondje om de maan draaide en een paar poppetjes die rond een Amerikaanse vlag de moonwalk deden. Deze dagen is er veel over te zien en te lezen, en ik herinner me er ook nog wel iets van, die stickers bijvoorbeeld. Ik had er een paar op de binnenkant van een kastje geplakt en keek daar heel vaak naar. Op het moment supreme lag ik trouwens te slapen, ik was te klein om zo lang op te kunnen blijven...

Maar wat hebben we nu allemaal te danken aan de tripjes naar de maan? De magnetron, Tefal, pakjes-en-zakjes voedsel? Veel verder kwam ik niet maar gelukkig is dat allemaal op te zoeken ;)), deze kende ik nog niet:

De draadloze boormachine
Nike air
De draadloze koptelefoon

Maar geen Tefal, dat blijkt een fabeltje, en de magnetron wordt niet genoemd in het dossier van de NOS dat ik hiervoor als bron gebruikte.

2 opmerkingen:

Liek Schoeren zei

Geen tefal? Het is toch te gek hoe vaak dit soort fabeltjes gelanceerd worden, en die ik later weer uit mijn hoofd moet krijgen. Ik hoorde laatst dat Rinus Michels' uitspraak 'Voetbal is oorlog', ook al niet klopte.

NicoleGiling zei

Hoi Liek
die uitleg in het artikel bevestigd wel heel erg dat het een typische mannenwereld is, dat voetbal. Ook weer leerzaam, dat wel..