maandag 6 juli 2009

Leid me de weg

Had ik een tijdje geleden nog de overtuiging dat er een God bestaat, door het lezen van Godverdomse dagen op een godverdomse bol ben ik totaal in verwarring gebracht.Tsja, als het zo zit met die mensheid, laat maar zitten dan die godsformule.

Tijdens het lezen van dit boek bedacht ik me dat ik het nog beter zou snappen als ik de luisterversie erbij op zou zetten. Dat bracht me dan weer op het idee dat wanneer er een NFC chip in het boek zou zitten, ik die zou kunnen scannen met mijn iPhone en direct naar de site geleid zou kunnen worden waar het boek wordt voorgelezen. Dat zou via mijn iPhone kunnen, maar ook via de computer en zou ik dan meteen meer info kunnen krijgen over -nee, niet over de auteur- over de verwijzingen in het boek.

Ik wilde dus eigenlijk wel multitasken maar dan wel over een en hetzelfde ding, namelijk het verhaal in het boek. Dan hoef ik mijn aandacht niet te verdelen en concentreer ik me precies op hetgeen waar ik mee bezig ben: lezen. Is dat wel multitasken? Of is dat een soort tegenovergestelde? Maar wat is het tegenovergestelde van multitasken???

Ik kom er niet uit, maar feit is wel dat ik nu uitgelezen ben en het moment voorbij is om te willen weten wat op sommige momenten in het boek nou bedoeld werd. Dat wilde ik op dat moment lezen, nu hoeft het niet meer, het is te laat.

2 opmerkingen:

cornelia zei

hallo leid me de weg...
Als je een boek leest waarvan sommige uitspraken je niet direkt helemaal duidelijk zijn wordt het je dan wel helderder als je er een gesproken versie (eventueel gelijktijdig)aanhoort?
Ik waag het te betwijfelen.Als iets onduideliks wat je leest wordt uitgesproken dan wel helder zou zijn....
Misschien ben ik nu wel heel onduidelijk...
is dat lachen, sorry.
Groet, cornelia

NicoleGiling zei

Ik vind het lezen van Verhulst een ervaring apart, er zit een vaart in waardoor ik sommige woorden en uitdrukkingen 3x over moet lezen... of het aan mij ligt of aan de taal laat ik dan maar even in het midden ;))